Tuntikuvaukset

Tuntikuvauksessa pyrimme kuvailemaan tuntien sisältöä mahdollisimman hyvin. Mutta jokainen opettajallamme totuttaa tunnin yksilöllisellä tyylillään. Jos sinulla on toiveita tai palautetta tuntien sisällöstä kuulemme ajatuksesi mielellään!

Aamujooga

Voisiko päivä enää miellyttävämmin alkaa kuin joogalla? Aamutunnilla herätetään keho ensin lempeästi ja edetään kohti dynaamisempia ja avaavampia liikkeitä. Ehdit siirtyä rauhassa asennosta toiseen ja kuulostella kehon tuntemuksia. Etenkin ennen aamiaista jooga saa aineenvaihdunnan kohisten liikkeelle. Tämän tunnin jälkeen olet energinen ja valmis tulevaan päivään. Tunti sopii kaikille.


Lempeä flow

Tämä tunti on rakennettu joogan perusliikkeistä. Liikkeet voidaan tehdä yksittäisinä tai muutaman liikkeen sarjoina. Ehdit nauttia asennosta ja hengityksestä ja löytää asentoihin juuri sinulle sopivat linjaukset. Harjoitus puhdistaa, vahvistaa ja tasapainottaa kehoa ja mieltä. Tunti sopii erinomaisesti aloittelijalle. Tunti sopii myös kokeneelle joogaajalle silloin, kun keho ja mieli kaipaa lempeää harjoitusta tai haluat keskittyä rauhassa asentojen linjauksiin.


Flow

Virtaava hengitys liikuttaa tällä tunnilla kehoasi. Dynaamisissa liikesarjoissa siirrytään asennosta toiseen tietoisen hengityksen tahdissa. Tunti vahvistaa kehoa ja lisää liikkuvuutta, sekä parantaa kehon ja mielen hallintaa. Hengityksen ja liikkeen yhdistämisen kautta voit tuntea flown. Harjoitus rauhoituu ja laskeutuu kohti loppurentoutusta.


Toimistotyöntekijän jooga

Tämä tunti on suunniteltu ”täsmälääkkeeksi” toimistotyöntekijän yleisimpiin kehon ja poukkoilevan mielen haasteisiin. Tällä tunnilla haetaan liikettä ja nestekiertoa selän välilevyihin kiertäen ja taakse taivuttaen. Avataan rintarankaa ja niskahariajumeja. Avataan kireyksiä lonkankoukistajista ja pakaroista. Haetaan rentoutta ja hengähdyshetkeä oman itsen äärellä.


Yinjooga

Suosittu Yinjooga rentouttaa kehoa ja nollaa kierrokset. Rauhalliset ja pitkäkestoiset venytykset rentouttavat, avaavat kehon kireyksiä, syviä kudoksia ja lisäävät nestekiertoa. Harjoitus keskittyy pysähtymiseen ja irti päästämiseen niin kehon kuin mielenkin osalta. Osa venytyksistä voi tuntua tiukoiltakin, mutta harjoitus laskeutuu aina lempeästi kohti loppurentoutusta. Yinjooga on avaava ja rentouttava harjoitus  ja näin ollen tukee erinomaisesti muuta liikuntaa ja auttaa kehoa palautumaan. Ota mukaan villasukat ja mahdollisimman mukavat ja lämpimät vaatteet. Tunti sopii kaikille.


Yin&Yang- jooga

Ihana yhdistelmätunti, jossa vastakohdat täydentävät toisiaan. Tunnilla yhdistetään kaksi vastakkaista energiaa yin ja yang, joiden liikkeestä maailmankaikkeus koostuu Taolaisen filosofian mukaan. Puolet tunnista liikutamme kehoa ja annamme dynaamisen liikkeen vahvistaa kehoa. Toinen puoli tunnista pysytään staattisen yin joogan maailmassa ja avataan kehoa pitkillä venytyksillä. Tosin sanoen kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Samalla tunnilla saat liikettä kehoon ja pidempiä venytyksiä. Mieli ja keho rauhoittuu ja vahvistuu. Jos sinulla on aikaa tulla vain yhdelle joogatunnille viikossa niin suosittelemme tätä tuntia!


Voimajoogaa

Tunti vahvistaa kehoa kokonaisvaltaisesti ja lisää liikkuvuutta. Tunnille on valittu jooga- asanoita eli liikkeitä, jotka vahvistavat mielenhallintaa ja lihasvoimaa. Tämä tunti voimistaa ja haastaa kehoa kokonaisvaltaisesti. Keho ja mieli nauttivat ja palautuvat parhaiten monipuolisen harjoittelun avulla. Ota haaste vastaan ja tule rohkeasti kokeilemaan! Ota mukaan pieni pyyhe ja juomapullo.


Jäykän jooga

Jos koet olevasi liian jäykkä tulemaan joogatunnille, niin tämä on sinun tuntisi! Haluat ehkä harrastaa joogaa muun liikunnan ohessa  kehonhuoltona.

Jäykän Jooga – JJ – on kaikille joogasta kiinnostuneille tarkoitettu joogatunti, jos kokee tai tuntee itsensä jotenkin jäykäksi kehon liikkuvuuden osalta. Se on myytti, joka riittävällä treenillä voidaan murtaa.

Jokainen tunnille säännöllisesti osallistuva saa kroppaansa lisää liikkuvuutta ja voimaa, joka on edellytys kehitykselle joogan polulla.
Tällä tunnilla yhdistyvät dynaamisuus ja palautuminen, sekä kehon ja mielen rentous ja rauhallisuus.

Asennot (asanat) vaihtelevat helpoista haastaviin jokaisen oman joogapolun ja -tason mukaisesti. Mukaan saattaa tulla myös hyppyjä, punnerruksia, lankkuja tai kehopainon ja kuntopiirin yhdistäviä elementtejä.
JJ on mahdollisuus löytää oma sisäinen tuli ja energia, kohti tasapainoista ja terveellistä elämää.


Restoratiivinen jooga

Lattian pinnassa tehtäviä rauhallisia sekä pysähtyneitä asanoita, jotka aktivoivat parasympaattista hermostoa ja auttaa sinua palautumaan. Asanoissa viivytään 5-15 minuuttia kerrallaan. Harjoitus auttaa sinua ymmärtämään, miten sinun keho ja mieli saadaan rauhoittumaan. Tarkoitus on rentoutua ja päästää irti. Tunnilla ei tavoitella fyysistä ponnistelua tai kehon venytystä, vaikkakin rentoutumisen kautta keho avautuu sekä mahdollisesti notkistuu, verenpaine laskee, ruoansulatuselimistön toiminta tasapainottuu, väsymys ja ongelmat helpottuvat. Säännöllinen harjoitus voi myös parantaa keskittymiskykyä ja ehkä pinnaa kiristää vähemmän arjen hulinassa. Tästä on vaikea selittää. Joten tule ja kokeile, miten restoratiivinen jooga toimii.


Huomioithan oman kehosi mahdolliset liikerajoitukset tai traumat ja otathan yhteyttä, jos sinulla herää kysymyksiä. Vastaamme mielellämme kysymyksiisi ja autamme sinua löytämään omanlaisesi tunnit valikoimastamme. Jos olet raskaana ja sinulla ei ole aiempaa kokemusta joogasta, suosittelemme sinua etsimään erillisen raskausjoogaryhmän. Raskausajan joogaa meillä ei ole vielä valitettavasti tarjolla. Jos olet joogannut säännöllisesti ennen raskautta voit omaa kehoa kuunnellen jatkaa harjoitusta. Huomio, että kaikki hengitysharjoitukset eivät sovi raskauden aikana.

Varauskalenterista näet tuntien aikataulut. Ja voit maksaa ja varata tunnin.

Lue myös saapumisohjeet.

Kiinnostuitko?

Varaa omaan tilanteeseesi sopiva tunti ja olet jo askeleen edempänä joogan polulla. Ole rohkeasti yhteydessä mikäli haluat kysyä lisätietoja.

Siirry tuntivaraukseen